MyMedCards til faglig og praktisk information
MyMedCards
MyMedCards er et digitalt redskab, der kan samle faglig og praktisk information til personalet. Appen tilbydes til lægegruppen med henblik på at indeholde de oplysninger, som lægerne i dag har i papirudgave i kittellommen.
MyMedCards kan bl.a. anvendes til:
- Instrukser og vejledninger (fx via link til PRI)
- Nyttige tabeller og flowcharts
- Actioncards
- Telefonnumre
- Afdelingens specifikke information
- Vagtskemaer
- Introduktion af nye medarbejdere
- Studenterundervisning
Uddybende information
MyMedCards bruges allerede i Infektionsmedicinsk Afdeling og Medicinsk Gastroenterologisk Afdeling.
Du kan læse mere om appen her: https://mymedcards.dk/
Sådan kommer vi i gang
Sundheds IT på Aalborg Universitetshospital hjælper med at komme i gang med brugen af appen.
For at komme i gang skal der udpeges en ansvarlig i afdelingen, som skal have redaktør-rettigheder til MyMedCards (evt. udpeges flere personer). Den eller de ansvarlige i afdelingen booker enten it-koordinator Henrik Bach (mail: h.chad@rn.dk) eller it-koordinator Helle Frederiksen (mail: hefr@rn.dk) til et møde, hvor de bliver introduceret til MyMedCards.
Bemærk, at man skal bruge egen telefon. Aalborg Universitetshospital har ikke mulighed for at uddele telefoner.
Susanne-Backman-Noehr
Uddannelses-koordinerende overlæge
Lotte-Hoelgaard-Christensen
Specialkonsulent