Registrering af forskningsansøgninger fra 2020
Forskningsledelsen har en forventning om, at alle afdelinger på Aalborg UH er forskningsaktive og i den forbindelse løbende ansøger om ekstern finansiering til diverse forskningsprojekter.
Vi har dog en formodning om, at vi ikke har kendskab til det fulde omfang af ansøgninger udgående fra hospitalet, og vi ønsker derfor at få et bedre overblik over alle afsendte ansøgninger på specialeniveau. På den baggrund er det besluttet, at alle ansøgninger, hvor det ansøgte beløb overstiger kr. 50.000 skal registreres via Fundraising og Projektadministration (FUPA).
Alle ansøgninger som er udgået fra Aalborg UH siden 1.1.2020 over kr. 50.000 bedes derfor fremsendt i kopi til registrering.fupa@rn.dk
Kopi af alle fremtidige ansøgninger over kr. 50.000 bedes ligeledes sendt til registrering.fupa@rn.dk, som fremadrettet vil stå for at udarbejde kvartalsvise opgørelser over afsendte ansøgninger pr. speciale.
De eksisterende regler om godkendelse af budget hos den økonomisk ansvarlige afdeling på Aalborg UH samt proceduren om kvalitetssikring hos FUPA af hospitalets ansøgninger over kr. 500.000 er fortsat gældende. Ligeledes er reglen om økonomisk godkendelse og registrering hos Klinisk Institut af alle udgående ansøgninger fra instituttet uændret. Læs mere her.
Lægefaglig direktør