MyMedCards til faglig og praktisk information

MyMedCards er et digitalt redskab, der kan samle faglig og praktisk information - og er tiltænkt lægegruppen som erstatning for papirudgaven i kittellommen.

MyMedCards 

MyMedCards er et digitalt redskab, der kan samle faglig og praktisk information til personalet.  Appen tilbydes til lægegruppen med henblik på at indeholde de oplysninger, som lægerne i dag har i papirudgave i kittellommen.

MyMedCards kan bl.a. anvendes til:

  • Instrukser og vejledninger (fx via link til PRI)
  • Nyttige tabeller og flowcharts
  • Actioncards
  • Telefonnumre
  • Afdelingens specifikke information
  • Vagtskemaer
  • Introduktion af nye medarbejdere
  • Studenterundervisning

 

Uddybende information 

MyMedCards bruges allerede i Infektionsmedicinsk Afdeling og Medicinsk Gastroenterologisk Afdeling.

Du kan læse mere om appen her: https://mymedcards.dk/

 

Sådan kommer vi i gang 

Sundheds IT på Aalborg Universitetshospital hjælper med at komme i gang med brugen af appen. 

For at komme i gang skal der udpeges en ansvarlig i afdelingen, som skal have redaktør-rettigheder til MyMedCards (evt. udpeges flere personer). Den eller de ansvarlige i afdelingen booker enten it-koordinator Henrik Bach (mail: h.chad@rn.dk) eller it-koordinator Helle Frederiksen (mail: hefr@rn.dk) til et møde, hvor de bliver introduceret til MyMedCards.

Bemærk, at man skal bruge egen telefon. Aalborg Universitetshospital har ikke mulighed for at uddele telefoner.



Opdateret