Strategi og HR
Ledelsessekretariatet
Ledelsessekretariatet yder ledelsesstøtte og varetager en lang række opgaver, der understøtter ledelsens arbejde. Samtidig varetager Ledelsessekretariatet opgaver på tværs af og i samarbejde med hele organisationen.
Herudover løses en række koordinerende funktioner i relation til eksterne samarbejdspartnere via Ledelsessekretariatet.
Ledelsessekretariatets kerneopgaver:
- Sekretariatsbetjening for Hospitalsledelsen og administrationschef
- Sekretariatsbetjening for 5 vicedirektører, chef for de Nære Sundhedsvæsen, sygeplejefaglig chef, forløbschefer og kontorchefer
- Sekretariatsbetjening af en række faste ledelses- og samarbejdsfora samt udvalg
- Koordinering af tværgående opgaver
- Behandling af patientklager, erstatningssager, aktindsigter samt forsikrings- og kommuneforespørgsler
- Håndtering af henvendelser i hospitalets hovedpostkasser samt telefoniske henvendelser
- Generel ledelsesbetjening
Strategi og Ledelse
Strategi og ledelse understøtter Hospitalsledelsens arbejde med strategiudvikling. Teamets overordnede opgaver er at:- Understøtte udviklingen af hospitalets handleplan og øvrige strategier
- Forberede og understøtte kommunikation i ledelseskæden
- Udvikle koncepter til ledelsesudvikling på individ- og gruppeniveau
- Udvikle og understøtte ændringer i organisationsstrukturer
- Forberede og afvikle ledelsesseminarer for den udvidede hospitalsledelse
Vikarservice
Vikarservice Region Nordjylland beskæftiger sig blandt andet med :
- Formidling af vikarløsninger til hospitalerne i Region Nordjylland inden for somatik og psykiatri inden for en række faggrupper.
- Formidling af virksomhedspraktikker for borgere i Aalborg Kommune
- Praktikker efter sygemelding med afklaring af arbejdsevne, arbejdsfunktion og arbejdstid
- Sprogpraktikker for udenlandske borgere
Læs mere på Vikarservice Nordjyllands hjemmeside.
HR & Uddannelse
HR & Uddannelse udvikler, koordinerer og understøtter klinikken i arbejdet med klinisk uddannelse, rekruttering og kompetenceudvikling af såvel ledere som medarbejdere. Funktionens opgaver tæller bl.a.:
- Uddannelsesmessen "Den Hvide Verden" og andre uddannelsesrelaterede aktiviteter
- Fordeling af kliniske uddannelsespladser/ praktik (sygeplejerskestuderende og social- og sundhedsassistentelever)
- Tværfaglige og tværsektorielle uddannelsesaktiviteter
- International rekruttering og sprogcoaching
- Introduktion og kompetenceudvikling af ledere og medarbejdere
- TR-struktur og forhandling
Arbejdsmiljø og Trivsel
Arbejdsmiljø og Trivsels opgave er at understøtte det gode arbejdsmiljø og trivslen på Aalborg Universitetshospital.
- Hjælp til arbejdspladsvurderinger og arbejdsulykker samt til indretning af lokaler og arbejdspladser
- Afholdelse af workshops, temadage og undervisning, fx om samarbejde, forebyggelse af stress og mobning
- Gennemførelse af psykologsamtaler
- Gennemføre tværgående indsatser, fx om forflytninger og medarbejdertilfredshedsmålinger
- Kontakt med Arbejdstilsyn og støtte ifbm. løsning af påbud og vejledninger
Opdateret