Strategi og HR
Ledelsessekretariatet
Ledelsessekretariatet yder ledelsesstøtte og varetager en lang række opgaver, der understøtter ledelsens arbejde. Samtidig varetager Ledelsessekretariatet opgaver på tværs af og i samarbejde med hele organisationen. Dertil løses en række koordinerende funktioner i relation til eksterne samarbejdspartnere via Ledelsessekretariatet.
Ledelsessekretariatets kerneopgaver:
- Sekretariatsbetjening for Hospitalsledelsen og administrationschef
- Sekretariatsbetjening for 4 vicedirektører, chef for Det Nære Sundhedsvæsen, sygeplejefaglig chef, forløbschefer og kontorchefer
- Sekretariatsbetjening af en række faste ledelses- og samarbejdsfora samt udvalg
- Koordinering af tværgående opgaver
- Behandling af patientklager, erstatningssager, aktindsigter samt forsikrings- og kommuneforespørgsler
- Håndtering af henvendelser i hospitalets hovedpostkasser samt telefoniske henvendelser
- Generel ledelsesbetjening.
Strategi og ledelse
Strategi og ledelse understøtter Hospitalsledelsens arbejde med strategiudvikling. Teamets overordnede opgaver er at:
- Understøtte udviklingen af hospitalets handleplan og øvrige strategier
- Forberede og understøtte kommunikation i ledelseskæden
- Udvikle koncepter til ledelsesudvikling på individ- og gruppeniveau
- Udvikle og understøtte ændringer i organisationsstrukturer
- Forberede og afvikle ledelsesseminarer for den udvidede hospitalsledelse.
Vikarservice
Vikarservice Region Nordjylland beskæftiger sig blandt andet med:
- Formidling af vikarløsninger til hospitalerne i Region Nordjylland inden for somatik og psykiatri inden for en række faggrupper
- Formidling af virksomhedspraktikker for borgere i Aalborg Kommune
- Praktikker efter sygemelding med afklaring af arbejdsevne, arbejdsfunktion og arbejdstid
- Sprogpraktikker for udenlandske borgere.
Læs mere på Vikarservice Nordjyllands hjemmeside.
HR og Uddannelse
HR og Uddannelse udvikler, koordinerer og understøtter klinikken i arbejdet med klinisk uddannelse, rekruttering og kompetenceudvikling af såvel ledere som medarbejdere. Funktionens opgaver tæller bl.a.:
- Uddannelsesmessen "Den Hvide Verden" og andre uddannelsesrelaterede aktiviteter
- Fordeling af kliniske uddannelsespladser/ praktik (sygeplejerskestuderende og social- og sundhedsassistentelever)
- Tværfaglige og tværsektorielle uddannelsesaktiviteter
- International rekruttering og sprogcoaching
- Introduktion og kompetenceudvikling af ledere og medarbejdere
- TR-struktur og forhandling.
Arbejdsmiljø og Trivsel
Arbejdsmiljø og Trivsels opgave er at understøtte det gode arbejdsmiljø og trivslen på Aalborg Universitetshospital.
- Hjælp til arbejdspladsvurderinger og arbejdsulykker samt til indretning af lokaler og arbejdspladser
- Afholdelse af workshops, temadage og undervisning, fx om samarbejde, forebyggelse af stress og mobning
- Gennemførelse af psykologsamtaler
- Gennemføre tværgående indsatser, fx om forflytninger og medarbejdertilfredshedsmålinger
- Kontakt med Arbejdstilsyn og støtte ifbm. løsning af påbud og vejledninger.
Opdateret