Strategi og HR

Strategi og HR varetager følgende områder:

Ledelsessekretariatet 

Ledelsessekretariatet yder ledelsesstøtte og varetager en lang række opgaver, der understøtter ledelsens arbejde. Samtidig varetager Ledelsessekretariatet opgaver på tværs af og i samarbejde med hele organisationen.  Dertil løses en række koordinerende funktioner i relation til eksterne samarbejdspartnere via Ledelsessekretariatet. 

Ledelsessekretariatets kerneopgaver:

  • Sekretariatsbetjening for Hospitalsledelsen og administrationschef
  • Sekretariatsbetjening for 4 vicedirektører, chef for Det Nære Sundhedsvæsen, sygeplejefaglig chef, forløbschefer og kontorchefer
  • Sekretariatsbetjening af en række faste ledelses- og samarbejdsfora samt udvalg
  • Koordinering af tværgående opgaver
  • Behandling af patientklager, erstatningssager, aktindsigter samt forsikrings- og kommuneforespørgsler
  • Håndtering af henvendelser i hospitalets hovedpostkasser samt telefoniske henvendelser
  • Generel ledelsesbetjening.

Strategi og ledelse

Strategi og ledelse understøtter Hospitalsledelsens arbejde med strategiudvikling. Teamets overordnede opgaver er at:

  • Understøtte udviklingen af hospitalets handleplan og øvrige strategier
  • Forberede og understøtte kommunikation i ledelseskæden
  • Udvikle koncepter til ledelsesudvikling på individ- og gruppeniveau
  • Udvikle og understøtte ændringer i organisationsstrukturer
  • Forberede og afvikle ledelsesseminarer for den udvidede hospitalsledelse.

Vikarservice

Vikarservice Region Nordjylland beskæftiger sig blandt andet med:

  • Formidling af vikarløsninger til hospitalerne i Region Nordjylland inden for somatik og psykiatri inden for en række faggrupper
  • Formidling af virksomhedspraktikker for borgere i Aalborg Kommune
    • Praktikker efter sygemelding med afklaring af arbejdsevne, arbejdsfunktion og arbejdstid
    • Sprogpraktikker for udenlandske borgere.

Læs mere på Vikarservice Nordjyllands hjemmeside.

HR og Uddannelse

HR og Uddannelse udvikler, koordinerer og understøtter klinikken i arbejdet med klinisk uddannelse, rekruttering og kompetenceudvikling af såvel ledere som medarbejdere. Funktionens opgaver tæller bl.a.:

  • Uddannelsesmessen "Den Hvide Verden" og andre uddannelsesrelaterede aktiviteter
  • Fordeling af kliniske uddannelsespladser/ praktik (sygeplejerskestuderende og social- og sundhedsassistentelever)
  • Tværfaglige og tværsektorielle uddannelsesaktiviteter
  • International rekruttering og sprogcoaching
  • Introduktion og kompetenceudvikling af ledere og medarbejdere
  • TR-struktur og forhandling.

Arbejdsmiljø og Trivsel 

Arbejdsmiljø og Trivsels opgave er at understøtte det gode arbejdsmiljø og trivslen på Aalborg Universitetshospital.  

Funktionen hjælper med at løse en række opgaver fx: 

  • Hjælp til arbejdspladsvurderinger og arbejdsulykker samt til indretning af lokaler og arbejdspladser
  • Afholdelse af workshops, temadage og undervisning, fx om samarbejde, forebyggelse af stress og mobning
  • Gennemførelse af psykologsamtaler
  • Gennemføre tværgående indsatser, fx om forflytninger og medarbejdertilfredshedsmålinger 
  • Kontakt med Arbejdstilsyn og støtte ifbm. løsning af påbud og vejledninger.

 

Opdateret