3-timersrapporten 2015 - implementering af kompetencevurdering i klinisk praksis
Klik her for at læse 3-timersrapporten 2015
Rapportens indhold
Rapporten formidler et helikopterperspektiv på, hvordan uddannelseslæger og uddannelsesplanlæggere ser kompetencevurdering som understøttende for uddannelsen og for uddannelseslægernes evner til at løse arbejdsopgaverne som læge.
Derudover kan du i rapporten læse om, hvordan det konkret står til med kompetencevurderingen, herunder en ”hitliste” over de kliniske kompetencevurderingsmetoder, der anvendes af specialerne på Aalborg Universitetshospital.
Du kan finde de uddannelsessøgende og de uddannelsesansvarlige lægers perspektiver, initiativer og bedste råd til implementering af kompetencevurdering. Rapporten afsluttes med perspektiver på kompetencevurdering nu og i fremtiden.
Yderligere information
For at give dig mulighed for at se nærmere på de andre specialers udfordringer og løsninger, har vi derudover samlet de konkrete initiativer - både de yngre lægers oplæg samt specialeledelsens svar i et uredigeret idékatalog, der kun er tilgængeligt fra hospitalets Intranet. Adgang til dette findes på http://www.aalborguh.rn.dk/For-Sundhedsfaglige/Uddannelse-kurser-og-kompetenceudvikling/Laegers-Uddannelsesforum-(LUF)/3-timersmoeder/3-timersrapporten-2015.
Redaktionsgruppen bestod i år af Rikke-Line Jacobsen (UKYL), Lotte Hoelgaard Christensen og Susanne Nøhr.
Vi håber, at rapporten vil give anledning til fortsat dialog om, hvordan uddannelse kan tilgodeses og optimeres på Aalborg Universitetshospital – og vil meget gerne have jeres eventuelle kommentarer, som kan sendes til susanne.noehr@rn.dk.
God læselyst!
Uddannelses-koordinerende overlæge