Få hjælp til fundraising på opdateret hjemmeside

Er du i tvivl om hvilke elementer en fondsansøgning skal indeholde? Hvor lang din ansøgning bør være? Hvordan finder du en fond at søge? Og hvilke poster indeholder et budget? Så er der hjælp at hente på Funding- og Projektadministrationsenhedens (FUPA) opdaterede hjemmeside.

Her har vi samlet en række hjælpeværktøjer, som vil gøre det nemmere for dig at skrive en succesfuld fondsansøgning. FUPAs hjemmeside er blandt andet blevet opdateret med en række gode tips til ansøgningsprocessen samt en oversigt over, hvordan vi anbefaler, at du opbygger og strukturer en 5-siders projektbeskrivelse, så den har de afsnit, som mange fonde efterspørger. Se mere om hvad en fondsansøgning indeholder her.

 I FUPA oplever vi tit, at folk kommer med deres protokol og vil bruge den som fondsansøgning. Derfor har vi lavet en miniguide som illustrerer forskellene, og så man nemt kan se, hvordan man med fordel kan omskrive sin protokol til en projektbeskrivelse, som kan bruges til en fondsansøgning. Find guiden her.

Hvis du er ph.d.-studerende er der også en tjekliste på hjemmesiden, hvor vi beder dig tage stilling til en række ting, inden du henvender dig for hjælp hos FUPA. Find tjeklisten her.

Vi har ligeledes samlet en række af de mest gængse spørgsmål til FUPA, så hvis du er i tvivl om hospitalets kontonummer og CVR, hvorfor man typisk får afslag på sin ansøgning, og hvad medfinansiering er, så find vores ofte stillede spørgsmål her.

Til sidst har vi også opdateret vores vejledning i forhold til at guide dig til, hvor din ansøgning skal sendes fra – er det fra Aalborg Universitetshospital under Region Nordjylland eller Klinisk Institut under Aalborg Universitet? Hvis du er i tvivl om dette, så se mere her.

FUPA håber, at du vil bruge vores opdaterede hjemmeside, og hvis der er noget, du ikke kan finde på hjemmesiden, står vi naturligvis klar til at hjælpe. Kontakt os på forskning.fupa@rn.dk.