Reservelægefonden indkalder ansøgninger
Fondens midler vil blive uddelt efter de i ”Betænkning om lægevidenskabelig forskning ved sygehusene” (Ugeskrift for Læger 1967; 127: 131-133) angivne retningslinjer.
Der vil fortrinsvis blive bevilget tilskud til rejseudgifter til ikke-vikaransatte reservelæger i forbindelse med deres dokumenterede videnskabelige aktiviteter. Ved videnskabelige aktiviteter forstås deltagelse i videnskabelige kongresser, symposier og lignende, hvortil der er antaget videnskabelige indlæg. Der ydes ikke tilskud til øvrig drift, indkøb eller lønninger i forbindelse med et forskningsprojekt.
Såfremt der er overskydende midler, vil der tillige kunne ydes tilskud til kurser, dersom kursusdeltagelse er nødvendiggjort af ansøgerens forskning. Der ydes ikke tilskud til efteruddannelseskurser.Reservelægefonden administreres efter indstilling af et udvalg bestående af 2 overlæger og 2 reservelæger. Udvalgets medlemmer er valgt af de respektive råd efter indstilling fra det lægelige forretningsudvalg ved Aalborg Universitetshospital.
Ansøger skal være ansat i en af de somatiske klinikker ved Aalborg Universitetshospital. Ansøgningsskema kan hentes på: www.kortlink.dk/cbq4
Sådan gør du
Ansøgning om tilskud fra fondens midler sendes til: Reservelægefonden, att. lægesekretær Lone Faarbæk Nielsen eller lægesekretær Hanne Kodal Sørensen, Kardiologisk Afdeling, Aalborg Universitetshospital.
Ansøgningen (original + 3 kopier) skal være modtaget senest 15. november 2015 for at komme i betragtning ved denne uddeling.Reservelægefondens midler fordeles efter indkaldelse af ansøgninger i 4 årlige portioner. De årlige ansøgningsfrister er: 15. februar, 15. maj, 15. august og 15. november. Fonden skal fortrinsvis fungere som et supplement til allerede eksisterende fonds og legater.