Prisbelønnet forskningsberetning

Webudgaven af Aalborg Universitetshospital og Det Sundhedsvidenskabelige Fakultets fælles årsberetning har ved prisuddelingen ÅRETS BRØL, som afholdes for den nordjyske reklamebranche, vundet prisen for "Bedste Kampagne- eller produktwebsite".

 

Konceptet for forskningsberetningen er udviklet i samarbejde med reklamebureauet "Det Nye Sort", som i 2014 udviklede den elektroniske udgave i tæt samarbejde med hospitalet og Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Aalborg Universitet.

ÅRETS BRØL er Nordjyllands største temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring - tilrettelagt og gennemført af Erhverv Norddanmark.

Den digitale årsberetning bryder med en lang tradition for trykte årsberetninger, som overvejende består af publikationslister. I stedet består den af indbydende præsentationer af de væsentligste nøgletal, udvalgte forskningsformidlende artikler samt korte videoindslag, hvor forskere præsenterer deres arbejde. Sitet bidrager til arbejdet med at synliggøre forskningskompetencerne i de to organisationer blandt borgere, samarbejdspartnere og øvrige interessenter og har dagligt mange besøgende.

Aalborg Universitetshospital har siden lanceringen af sitet i 2014 overtaget den tekniske drift og vedligeholdelse af sitet og lancerede kort før sommer den nyeste udgave af den fælles årsberetning.

Beretningen er også udgivet i en trykt udgave. Webudgaven kan ses på www.forskningsberetning.dk