3-timersmøderne 2013 i Ugeskriftet

På baggrund af 3-timersmødet 2013 - der handlede om læringsmulighederne ift. teams og patientforløb i den forløbsorienterede organisation - er der kommet en artikel i Ugeskriftet om resultaterne.

Artiklen
Du kan læse artiklen på Ugeskriftet.dk: http://ugeskriftet.dk/videnskab/uddannelsessoegende-laeger-kan-inddrages-til-optimere-patientforloeb-og-teamsamarbejde-3.

Artiklen handler om, hvordan lægers videreuddannelse kan være med til at øge fokus på patientforløbet og samarbejde i teams - og viser, at de uddannelsessøgende læger ser det som positivt og bidragende til læring at arbejde i teams.

Baggrund
De uddannelsessøgende generede ved 3-timersmødet 2013 over 200 initiativer til forbedring af teamsamarbejde og patientforløb samt andre mere generelle læringstiltag. 

I vores nylige opgørelse (ikke med i artiklen) vurderes 2/3 af disse at være helt eller delvist implementeret. Det er således et stort potentiale i at inddrage de uddannelsessøgende lægers perspektiv mht. at styrke opgaveløsningen og optimere patientforløb.

Opfordring
Du opfordres til at tage dig tid til at læse artiklen og se konkrete initiativer og handleplaner på http://www.aalborguh.rn.dk/For-Sundhedsfaglige/Uddannelse-kurser-og-kompetenceudvikling/Laegers-Uddannelsesforum-(LUF)/3-timersmoeder/3-timersrapporten-2013.

Men allervigtigst opfordres du til fremadrettet at bidrage til at inddrage de uddannelsessøgende lægers (lærings)perspektiv mht. at optimere såvel uddannelse som opgaveløsning og patientforløb.

Opdateret